Kundinformation
Artiklar och svar på frågor om din kundrelation med oss
- Vi har fått fakturan från nätbolaget trots att vi betalar för Samfakturering. Hur kommer det sig?
- Hur aktiverar jag notifikationer i Fortum Online?
- Hur fungerar Fortum Online?
- Vi har redan betalat fakturan från vårt elnätsbolag, men nu har den hamnat på Fortums faktura ändå?
- Vi har lagt till Samfakturering men på vår senaste faktura är inte elnätskostnaden med. Varför?
- Hur loggar jag in på Fortum Online?
- Vad betyder raderna i på fakturan som avser elnätskostnaderna?
- Hur skapar jag ett konto till mitt företag i Fortum Online?
- Hur avslutar jag mitt företags elavtal?
- Kan mitt företag få skatteavdrag på el?
- Varför ska man flytta med sitt elavtal?
- Kontakta oss
- Hur hanteras sommartid på fakturan?
- Vem kontaktar jag vid strömavbrott?
- Mitt företags elavtal har förnyats utan min vetskap, vad gör jag nu?
- Hur gör jag en flyttanmälan för mitt företag?
- Var hittar jag företagets fakturor?
- Vad betyder de olika delarna på elfakturan?
- Varför får mitt företag två fakturor?
- Vart hittar jag Fortums avtalsvillkor för företag?
- Vad består mitt företags elkostnad av?
- Kan jag följa mitt företags elförbrukning?
- Hur ändrar jag mitt företags faktureringsadress?
- Mitt företag har ett anvisat elavtal hos Fortum, vad innebär det?
- Kan jag erbjuda Fortum-avtal till mina anställda?
- Kan jag få ett bevis på att mitt företag köper förnybar el?
- Kan jag få ett bevis på att mitt företag köper fossilfri el?
- Kan jag få en fakturakopia på mitt företags elfaktura?
- Hur byter jag till autogiro för mitt företag?
- Hur bokar jag energirådgivning till mitt företag?
- Kan mitt företag få hjälp med energieffektivisering?
- Varför har Fortum tagit ut en kreditupplysning på mitt företag?
- Kan jag ändra till e-postfaktura för mitt företag?
- Vilka faktura- och betalningalternativ erbjuder Fortum för företag?